Managementul voluntarilor SEV din punct de vedere al organizației de trimitere

.

Înainte de stagiu, după ce selecția voluntarului a fost deja făcută, pregătirea voluntarilor de către organizația de trimitere ar trebui să se axeze pe două direcții:

1) Administrativă:

            -semnarea unui acord de parteneriat între SO, HO, CO și Voluntar

            - pregătirea asigurării Axa

            -organizarea transportului în colaborare cu CO

2) Conținut:

            -un curs de pre-departure care diferă de la organizație la organizație în funcție și de numărul voluntarilor. Pentru un număr de 3 voluntari sau mai puțini, se pretează câteva întâlniri în care voluntarii să fie informați despre tot ceea ce presupune stagiul lor. Pentru un număr mai mare de 3 voluntari, un training de 2 zile, în care se discută valorile programului, drepturile și responsabilitățile voluntarului, dimensiunea interculturală, conflictele în proiect și rezolvarea lor, mentor, coordonator, ciclu de formare (OAT, MTM, FE) detalii logistice, etc. Unele organizații, atunci când este posibil, oferă viitorilor voluntari SEV oportunitatea de a experimenta încă înainte de plecare în stagiu, parte din experiența altor voluntari SEV care desfășoară deja un proiect. Ei sunt invitați în cadrul organizației de trimitere de a simula o ședință de mentorat, de a participa la o oră de limba română, participă cu voluntarul SEV actula la o activitate pentru a se familiariza cu faptul că și el va organiza diverse evenimente/activități/workshop-uri pentru beneficiarii din proiectul lui. El locuiește timp de 2 zile cu voluntari SEV și se creează un cadrul intercultural de care el va avea parte în propriul stagiu. Toate aceste lucruri consolidează relația pe care voluntarul o începe cu organizația de tirmitere. Tot SO, atunci când e posibil, aduce față în față un fost voluntar SEV cu un altul care își începe stagiul în aceeași HO și în mare cu aceleași activități, tocmai pentru a discuta și clarifica detalii despre locul de cazare, cum primește bani, cum sunt mentorii, biroul, locațiile unde va avea activități, comunitatea gazdă, etc.

 

            În timpul stagiului,  este recomandat ca organizația de trimitere să păstreze legătura cu voluntarul și după ce acesta a ajuns la organizația gazdă, prin e-mail, facebook, skype, dar și prin realizarea de rapoarte bilunare, lunare, intermediare și finale. Totodată și păstraarea unui contact permanent cu partenerul pentru a vedea dacă din punctul lor de vedere voluntarul s-a integrat, este eficient, relaționează bine cu ceilalți voluntari, etc. Continuând relația deja începută în timpul pre-departureu-lui, unele organizați solicită voluntarului să trimită un articol mai personal despre impresiile lui la sosire și o privire de ansamblu asupra proiectului, dar și o vedere și câteva poze, materiale de încărcat pe site-ul SO, oferind astfel și vizibilitate proiectului. Daca SO este și CO, este important a se responsabiliza voluntarul în realizarea rapoartelor de activitate cât mai des.

 

            După întoarcerea voluntarului din stagiu, organizația de trimitere ar fi indicat să:

-          îtâmpine voluntarul la sosirea în țară, atunci când este posibil bineînțeles

-          să evalueze experiența avută

-          să înscrie voluntarul la Final Evaluation

-          să ofere cadrul in care voluntarul poate să împărtășească și cu alții, în special cu voluntari care vor să plece în SEV, impactul pe care proiectu l-a avut asupra lui

-          să ofere suport la reintegrarea în comunitatea în care se întoarce

-          să implice voluntarul în activități de promovare a SEV la diverse evenimente, instituții

-          să îl invite ca persoană resursă la trainigul de pre-departure

-          să informeze voluntarul despre cum să folosească youthpass-ul și cum să folosească experiența Sev în cadrul unui interviu

 

-          să îl înscrie în comunitatea SEVex și în grupul de discuții de pe facebook, Am fost voluntar SEV

Descriere
Articol realizat în cadrul evenimentului Volunteque 3.0- Târlungeni/Brașov 2013 cu informații primite de la diverși actori implicați: SO, HO, CO, valuntar, coordonator activități și mentor
Commentarii (0)
 
Se incarcă